kladdkaka + muffins = sant ¢¾

är ni som mig och älskar en riktigt kladdid kladdkaka..? då kommer ni älska dom här såkalalde muffinsarna.. min brorsdotter och henens kompis gjorde dom men deras blev lite misslyckade.. men nu idag när jag gjorde dom blev dom perfekta.. jag tycker inte om muffins som är typ torra.. dom ska vara kladdiga och saftiga..



100g smör/margarin
2ägg
2¨ödl strösocker
1¨ömsk vaniljsocker
4msk kakao
2dl vetemjöl
¨ötsk bakpulver.

börja med att stätta på ungen på 175 grader. sedan smälter du smöret och medans det smälter kan du vispa ihop äggen och sockret poröst.. blanda ner allt i ägg&sockerblandningen och vispa till de blir en fin smet. häll smeten i formar och grädda 10min i mitten av ungnen.

bild kommer senare på mina små muffinskladdkakor.


Kommentarer
Postat av: Jess

Yeeeei! Bra Sofie.. ja har nämligen tappat bort mitt recept till kladdmuffins. Fast, det va väl lika bra de. Jag hinner bara äta en innan alla redan är slut. :p


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback