är det du eller jag som gått hotell och resturang?

den frågan måste man nästan ställa folk.. som i lördags till ex. vi börja prata mosserande och champagne.. då va de en tjej som sa att det absolut inte va samma sak och att mosserande var en helt annan grej.. då försökte jag förklara för henne att de i stortsätt va samma sak förutom att champagne får bara vara gjord i staden champagne i frankrike. men tydligen gick inte de in i hennes huvud och sa ''nej mousserande smakar annorlunda..'' då gav jag upp, jag orkade inte förklara.. så klart de smakar annorlunda, de e ju ett annat klimat och shit där. tror inte någon champagne eller mousserande smakar lika! de e ju vitsen med att göra olika märken eller? 
det är ju nästan som att säja att alla jordgubbar smakar lika! och det gör dom INTE!

sen har de också blivit att man ställt den frågan till andra personer som börjar snacka om att öppna nattklubb eller liknande.. för de första MÅSTE man kunna servera varm mat om man ska servera sprit, det är lag på det! och det är där folk börjar tjaffsa om att de behöver man inte alls! snälla folk, kolla upp de innan nu yttrar er! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback