United Flight 93

bara för några dagar sen var det 11/9 och alla vet ju vad som hände då 2001.. kollade på canal+ film och såg en riktigt bra och sorglig film, Flight 93  och igår såg jag en film som handlade om exakt samma sak, United 93. det handlade om planet "United Flight 93" som 11/9-01 var ett av dom kapade planen men detta plan nåde aldrig sitt mål tack vare dom passagerarna som tog mod till sig att försöka övermanna terroristerna och försöka så planet att landa så alla kunde klara sig.. men ingen gjorde det..
det sorgligaste var nog när man såg folket ringa hem rill familjen och förklara att dom skulle antagligen dö.. jag grät hela tiden.. så sorgligt när det var en ungtjej i min ålder ringde sin mamma och sa ''jag ringer för att ta farväl..''

men tack vare dom så åkte inte planet in i sitt mål som antagligen var vitahuset. dom offrade sig..

båda dom här filmerna är värda att se och jag rekomenderar dom varmt.. Flight 93 och United 93
image150

Kommentarer
Postat av: http://fuckyouto.blogg.se

Så sant, så sant. Sanna hjältar faktiskt. Många liv förlorade och ändå så många sparade


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback