mantorp.

Lördag:
jag gick upp runt halv fem för att bli klar till tio i sex för det var då danne skulle hämta mig, men han var seg som vanligt och kom tio över sex. haha. vi körde så fort vi kunde till kristoffer som bor i sorunda. när vi kom till han var klockan runt halv sju. och då hade han inte tvättatbilen så han och danne tvättade bilen medans jag stog och glodde. klockan närmade sig tio i sju och då satte vi oss i bilen. vi hade liiitee bråttom efterosm det tydligen var samling vid södertälje klockan sju. vi stannade och tanka och sedn körde vi med rally fart till södertälje. och det var verkligen rally fart. för vi kom fram till södertälje fem över sju. de tog oss alltså en kvart att åka plus att tanka! vi stog där vid mc donalds och väntade på dom andra och när klockan blev runt åtta så åkte vi iväg. en stor karavan med bilar! halvägs så började halv karavanen försvinna. men men. vi var iaf framme runt elva tror jag. vi gjorde några stopp på vägen, en pisspaus och ett stop för att köpa partytält och sovsäck. haha. vi kom iaf dit åkte direkt till campingen och packa upp tälten och fixade sedan drog vi till utställningsområdet/racebanan. där stog vi och glodde på bilarna som åkte på banan, gick runt lite och kolla på alla japanska bilarna. och sedan satt vi och kolla lite på driftingen. när klockan blev runt fyra så åkte vi tillbaka till tältet och bestämde oss för att käka och bada. så vi drog in till mantorp city och käka pizza. efter de försökte vi hitta ett ställe att bada på. tre av grabbarna ville bada och det såg ganska dött ut eftersom vi var mitt i sverige och den närmaste vattengrejen jag hade sett var götakanal. haha. men tillslut lågt åt helvete hittade vi någon sorts konstgjord badpöl. killarna badade fem minuter och sedan åkte vi tillbaka mot mantorp. vi gjorde ett litet stop på statiol där en av grabbarna började prata med en tysk lastbilschufför som sålde öl. haha. så han köpte en platta. som vi sedan när vi var tillbaka på campingen satt och drack och jag säjer de, det var fan den äckligaste ölen jag någonsin druckit! senare vid nio tiden drog halva av vårat gäng till festtältet medans den andra drog till någon husvagn tror jag? kvällen blev iaf inte så sen för min del och ena halvan av gänget. vi gick nog och la oss innan tolv. har nog aldrig sovit så gott men ändå så dåligt i ett tält förut. när jag väl somna sov jag som en stock men när jag vaknade till frös jag som fan. jag låg desutom i en jävla sluttning och direkt på marken. fan orkade inte ta med mig någon madrass. men men..

Söndag:
jag vaknade av att en av grabbrna startade sin bil som stog rätt nära vårat tält. höll på att skita ner mig. klockan var runt nio- halv tio. så de var bara att gå upp och fixa till sig. vi drog till raceområdet och kolla lite på driftingstävlingen. men det blev lite tråkigt i längden så vi drog till campingen och plocka ner alla tält. mitt tält hamnade i sopperna. pallade inte ta med mig det hem sen var de fan mögligt. fett äckligt. men efter det packade vi iaf bilarna drog till statiol och sedan började resan hem. vi stannade i linköping för att käka på max som var skit svår att hitta. det stog ta höger efter rondellen men de var typ ganska många höger efter typ tio rondeller. men vi hitta dit iaf. resan hem gick bra förutom när vi närmade oss södertäljevägen(225:an) vi hade tagit färgan mellan trosa och typ grödinge och åkte på en liten väg. vi var typ 500meter ifrån att svänga ut på södertäljevägen. vi kom till en skit äckligkurva som var ganska brant och som hade typ en kurva i sig. backen gick typ som ett S. vägen var som sakt liten och mitt i backen precis i kurvan fick jag och kristoffer möte av en bil sådet slutade med att vi åkte ner i diket. anledningen var att precis därvi fick möte på våran sida av vägen var det typ ett lager på en centimerter grus och ni kanske förstår att de inte går så bra attåak på de. hjulen fick lixom inge fäste. vi åkte absolut inte för fort!!  men ingen blev skadad bilen klarade sig förutom en liten spricka i framkjolen. dte gick också väldigt bra att få upp bilen, allt som behöves var lite hjälp av några starka grabbar ;)

så det var min helg lite kort samman fattat. orkar tyvär inte ladda upp bilder här än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback